Op dit niveau kunnen de kinderen hun eigen games ontwikkelen met behulp van hun favoriete Roblox-gamingplatform. Met behulp van de Roblox Studio-game-engine kunnen de kinderen verschillende soorten games maken. We beginnen met het maken van hindernisbaan-spellen en eindigen met spannende races tussen rivalen. Op dit niveau leren de kinderen de basisconcepten van game-design en de basisprincipes van de programmeertaal Lua. We herzien ook de tot dusver bestudeerde basisconcepten, maar deze keer gebruiken we een echte programmeertaal. Beginnend met blokprogrammering, ontwikkelen de kinderen zich soepel naar de echte wereld en de echte programmeertalen. Aan het einde van dit level hebben de kinderen een reeks games die ze met hun vrienden kunnen delen en samen kunnen spelen.
De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.
500 punten
Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.
Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.
In de eerste module maken we kennis met de Roblox-game-programmeeromgeving en de programmeertaal die wordt gebruikt om Roblox-games te ontwikkelen - Lua. We gaan de belangrijkste elementen van Roblox Studio introduceren en leren hoe we elementen in onze game kunnen maken. In deze module maken we ons eigen hindernisbaan-spel. Daarin springt de speler van object naar object terwijl hij obstakels ontwijkt om het einde van het level te bereiken.
In de tweede module kunnen we ons eigen avonturenspel ontwikkelen waarin de speler onze wereld verkent. In deze module concentreren we ons op de belangrijkste elementen van avonturengames. De speler ontdekt elementen op de kaart, verzamelt ze en verkoopt ze om te winnen. goud Met het verzamelde goud kunnen ze een grotere zak kopen om meer elementen te verzamelen.
In de derde module kunnen we ons eigen Infinite Runner-spel maken waarbij de speler de inkomende obstakels moet vermijden en zo lang mogelijk in leven moet blijven. In deze module kunnen we objecten in het spel maken, kleuren en verplaatsen met behulp van programmeercode.
In de vierde module kunnen we onze eigen Battle Royale-game maken. In dit soort spellen strijden tegenstanders totdat er maar één speler in de arena overblijft. Dit soort spellen bevat een manier om spelers te elimineren. Wanneer slechts één speler het overleeft of de timer eindigt, eindigt de wedstrijd en begint een nieuwe ronde. Bij het ontwikkelen van dit soort games doorlopen we verschillende fasen: game-planning, ontwerp, codering en testen, game-verbeteringen.