Roblox game development

Op dit niveau kunnen de kinderen hun eigen games ontwikkelen met behulp van hun favoriete Roblox-gamingplatform. Met behulp van de Roblox Studio-game-engine kunnen de kinderen verschillende soorten games maken. We beginnen met het maken van hindernisbaan-spellen en eindigen met spannende races tussen rivalen. Op dit niveau leren de kinderen de basisconcepten van game-design en de basisprincipes van de programmeertaal Lua. We herzien ook de tot dusver bestudeerde basisconcepten, maar deze keer gebruiken we een echte programmeertaal. Beginnend met blokprogrammering, ontwikkelen de kinderen zich soepel naar de echte wereld en de echte programmeertalen. Aan het einde van dit level hebben de kinderen een reeks games die ze met hun vrienden kunnen delen en samen kunnen spelen.  

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - De basis leren met Roblox Studio. Obby-spel

In de eerste module maken we kennis met de Roblox-game-programmeeromgeving en de programmeertaal die wordt gebruikt om Roblox-games te ontwikkelen - Lua. We gaan de belangrijkste elementen van Roblox Studio introduceren en leren hoe we elementen in onze game kunnen maken. In deze module maken we ons eigen hindernisbaan-spel. Daarin springt de speler van object naar object terwijl hij obstakels ontwijkt om het einde van het level te bereiken.

onderwerpen

  1. Inleiding tot RobloxStudio en Lua
  2. Creëren met Roblox en programmeren met Lua
  3. Complexe elementen en complexe scripts maken
  4. Rond bewegen

100 PUNTEN

Module 2 - Avonturenkaart

In de tweede module kunnen we ons eigen avonturenspel ontwikkelen waarin de speler onze wereld verkent. In deze module concentreren we ons op de belangrijkste elementen van avonturengames. De speler ontdekt elementen op de kaart, verzamelt ze en verkoopt ze om te winnen. goud Met het verzamelde goud kunnen ze een grotere zak kopen om meer elementen te verzamelen.  

onderwerpen

  1. Je eigen wapen maken in het spel
  2. Objecten maken om tijdens het spel te verzamelen
  3. Verzamelen en verkopen van objecten
  4. Onze eigen winkel creëren om te verkopen en te verbeteren

100 PUNTEN

Module 3 - Infinite Runner

In de derde module kunnen we ons eigen Infinite Runner-spel maken waarbij de speler de inkomende obstakels moet vermijden en zo lang mogelijk in leven moet blijven. In deze module kunnen we objecten in het spel maken, kleuren en verplaatsen met behulp van programmeercode.

onderwerpen

  1. Maak bewegende objecten
  2. Bouw met code
  3. Teken met code
  4. Voltooi je spel

100 PUNTEN

Module 4 - Battle Royale

In de vierde module kunnen we onze eigen Battle Royale-game maken. In dit soort spellen strijden tegenstanders totdat er maar één speler in de arena overblijft. Dit soort spellen bevat een manier om spelers te elimineren. Wanneer slechts één speler het overleeft of de timer eindigt, eindigt de wedstrijd en begint een nieuwe ronde. Bij het ontwikkelen van dit soort games doorlopen we verschillende fasen: game-planning, ontwerp, codering en testen, game-verbeteringen.

onderwerpen

  1. Creëer een multiplayer-game
  2. Controle over de spelers
  3. Maak een timer in het spel
  4. Einde van de wedstrijd