Roblox coding for beginners

Op dit niveau leren de kinderen hoe ze hun eigen spellen kunnen maken op het Roblox-platform. Met Roblox Studio gaan ze leren hoe ze hun eigen 3D-elementen in hun games kunnen maken en hoe ze deze in 3D-ruimte kunnen verplaatsen, roteren en vergroten of verkleinen. We gaan een echte programmeertaal voor scripts leren - Lua. Met behulp van 3D-ontwerp en de Lua-scripttaal leren de kinderen enkele basisconcepten van het programmeren: lusconstructies, voorwaardelijke constructies, hoe ze functies kunnen creëren en ze door middel van gebeurtenissen kunnen oproepen. Aan het einde van dit level kunnen de kinderen hun eigen games maken, deze delen met hun vrienden en samen spelen. "  

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - Belangrijkste concepten voor de ontwikkeling van Roblox-games

In deze module maken de kinderen kennis met de Roblox-game-programmeeromgeving. We gaan kinderen leren hoe ze hun eigen elementen in het spel kunnen creëren en hun eigen boeiende games kunnen ontwikkelen.  

onderwerpen

  1. Wat is Roblox Studio? Bekend raken met de programmeeromgeving.
  2. Creëer je eigen wereld
  3. Maak verschillende formulieren
  4. Projectvoorbereiding

100 PUNTEN

Module 2 - Herhaal acties in Roblox Studio

In deze module introduceren we een van de sleutelconcepten bij het programmeren: lusstructuren. We laten de kinderen kennismaken met de programmeertaal Lua die wordt gebruikt om de Roblox-spellen te programmeren.

onderwerpen

  1. Een script maken. Introductie van het << variabele >> concept
  2. Introductie van het <<cycle>> concept. Oneindige cyclus in Lua.
  3. Tellerlus en beslissingslus in Lua
  4. Projectvoorbereiding - Module 2

100 PUNTEN

Module 3 - Programmavertakking in Roblox Studio

In deze module leren de kinderen over voorwaardelijke constructies en hoe ze worden gebruikt om onze programmering in scenario&#39;s te vertakken. We gaan de kinderen leren hoe verschillende delen van onze programmeercode worden geactiveerd, afhankelijk van verschillende omstandigheden.  

onderwerpen

  1. Wat is een <<voorwaarde>> in Lua?
  2. Eenvoudige << als dan >> voorwaarden maken
  3. Complexe << als dan >> voorwaarden maken
  4. Projectvoorbereiding - Module 3

100 PUNTEN

Module 4 - Introductie van functies en evenementen in Roblox Studio

In deze module laten we de kinderen kennismaken met programmeerfuncties en hoe ze worden aangeroepen met behulp van triggerende gebeurtenissen. We gaan door met het helpen van kinderen bij het ontwikkelen van complexere algoritmen in onze Roblox-spellen.  

onderwerpen

  1. Wat is een <<functie>>? <<functies>> definiëren in Lua
  2. Wat is een <<event>>? Functieaanroep via gebeurtenis
  3. Functies die parameters gebruiken
  4. Projectvoorbereiding - Module 4