Voortbouwend op het idee van blokprogrammering door nieuwe nuttige en interessante programma's te creëren, onthult dit niveau aan toekomstige programmeurs een geheel nieuwe wereld - & nbsp; de wereld van mobiele technologieën. Door het prisma van diverse projecten leren kinderen hun logisch denken en kennis in de praktijk toe te passen, terwijl ze mobiele applicaties creëren die gerelateerd zijn aan echte uitdagingen en specifieke problemen oplossen. Met behulp van het App Inventor-platform laten we de kinderen zien dat zelfs met & quot; code-blokken & quot; het is mogelijk om gecompliceerde mobiele applicaties te bouwen die de omgeving kunnen helpen verbeteren en door mensen over de hele wereld kunnen worden gebruikt. Vanwege de verscheidenheid aan tools en ingebouwde elementen die deze biedt, kan deze technologie met succes worden gebruikt door zowel kinderen zonder eerdere ervaring als door meer ervaren jonge ontwikkelaars.
De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.
500 punten
Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.
Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.
Dit niveau wordt uitgevoerd op het leerplan en de materialen van de Telerik Academy School.
Tijdens deze module leren de kinderen over HTML en CSS, vertrouwd te raken met de basisstructuur van opdrachten en termen, zoals "tag" en "attribuut". In het eerste onderwerp van de module introduceren we de concepten van browser en ontwikkelomgeving door een soepele overgang van de bekende technologieën te maken, om voort te bouwen op de lessen die in de vorige drie modules zijn geleerd.
De eerste module introduceert de App Inventor-ontwikkelomgeving, de functies, het karakteristieke ontwerp en de elementen. Nadat we de basisprincipes en functionaliteit van App Inventor hebben gepresenteerd, bouwen we voort op de details: media, geluid toevoegen, informatie-elementen transformeren en manieren om snel met apps te communiceren.
De module is bedoeld om App Inventor media- en visualisatietools te presenteren die de kinderen de mogelijkheid bieden om zelfstandig de codevolgorde en logica te bedenken en een dieper begrip te krijgen van hoe computerprogramma's werken. Het laatste onderwerp van de module introduceert het concept van "globale variabele" en het idee van "voorwaardelijke constructie", met de nadruk op hun praktische voordeel in het programmeerproces.
In de derde module ligt de focus vooral op het presenteren van hoe meer "gegevensopslag". of variabelen kunnen worden toegevoegd en uitleggen wanneer, hoe en waar informatie wordt opgeslagen. De logische conclusie van de module is om kinderen kennis te laten maken met & quot; databases & quot; en & quot; waardelijsten & quot; die een solide basis vormen voor de volgende module van het programma.