Deze niveau laat kleine programmeurs kennismaken met de algoritmetoewijzing in functies en procedures met behulp van blokprogrammering in verschillende omgevingen. Ze versterken hun vaardigheden om met variabelen te werken door interactieve games en programmeerrobots en Micro: bit-borden te maken. Ze maken kennis met het concept van geheugenregister en ontwikkelen interessante projecten in het projectgedeelte van het niveau.
De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.
500 punten
Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.
Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.
In deze module leren kinderen de aard van operators en de functies die ze binnen het programma hebben. Ze zullen verschillende operatoren gebruiken als onderdeel van de code die gegevens zal verwerken.
In deze module zullen kinderen hun kennis aanvullen door te leren over procedures en functies. We zullen ontdekken waarvoor ze worden gebruikt en hoe we functies voor het maken van programma's kunnen optimaliseren die een verschillend aantal instructies bevatten.
In deze module maken kinderen spellen met voorwaardelijke constructies, cycli en basisgebeurtenissen. Ze zullen hun eigen interactieve animatie ontwikkelen met verschillende omstandigheden en abstracties. Ze zullen hun kennis aanvullen door een complex programma te bouwen dat interactie omvat tussen hardware- en software-objecten.
In deze module zullen kinderen projecten maken die alle basiselementen van programmeren bevatten, zoals verschillende soorten cycli, omstandigheden, gebeurtenissen, procedures en functies. Ze zullen 3D-effecten creëren in animaties en games, verschillende programma's ontwikkelen voor interactie tussen meer dan één robot en interactieve animaties.