Niveau 4 - Ik ben volwassen en kan zelf coderen

Deze niveau laat kleine programmeurs kennismaken met de algoritmetoewijzing in functies en procedures met behulp van blokprogrammering in verschillende omgevingen. Ze versterken hun vaardigheden om met variabelen te werken door interactieve games en programmeerrobots en Micro: bit-borden te maken. Ze maken kennis met het concept van geheugenregister en ontwikkelen interessante projecten in het projectgedeelte van het niveau.

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

scratch-logo sphero microbit tynker

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - INTRODUCTIE EN TOEPASSING VAN OPERATORS

In deze module leren kinderen de aard van operators en de functies die ze binnen het programma hebben. Ze zullen verschillende operatoren gebruiken als onderdeel van de code die gegevens zal verwerken.   

onderwerpen

  1. Wat is een telefoniste?
  2. Operatortypen. Operanden.
  3. Wat is letterlijk?
  4. Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 2 - INLEIDING EN TOEPASSING VAN PROCEDURES EN FUNCTIES

In deze module zullen kinderen hun kennis aanvullen door te leren over procedures en functies. We zullen ontdekken waarvoor ze worden gebruikt en hoe we functies voor het maken van programma's kunnen optimaliseren die een verschillend aantal instructies bevatten.

onderwerpen

  1. Wat zijn procedures?
  2. Functies - definitie en toepassing
  3. Waarde van functies. Een waarde toekennen aan een functie
  4. Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 3 - SPEL EN INTERACTIEVE ANIMATIECREATIEPROJECTEN

In deze module maken kinderen spellen met voorwaardelijke constructies, cycli en basisgebeurtenissen. Ze zullen hun eigen interactieve animatie ontwikkelen met verschillende omstandigheden en abstracties. Ze zullen hun kennis aanvullen door een complex programma te bouwen dat interactie omvat tussen hardware- en software-objecten.

onderwerpen

  1. Voorbereiding van een project dat interactie tussen software en hardware-object omvat
  2. Een project voorbereiden met basisgebeurtenissen
  3. Een interactieve animatie voorbereiden met voorwaarden en herhalingen
  4. Voorbereiding van een project dat interactie tussen software en hardware-object omvat

100 PUNTEN

Module 4 - DEFINITIEVE PROJECTMODULE

In deze module zullen kinderen projecten maken die alle basiselementen van programmeren bevatten, zoals verschillende soorten cycli, omstandigheden, gebeurtenissen, procedures en functies. Ze zullen 3D-effecten creëren in animaties en games, verschillende programma's ontwikkelen voor interactie tussen meer dan één robot en interactieve animaties.

onderwerpen

  1. Een 3D-effect creëren in animaties en games
  2. Een project maken waarbij meer dan één robot betrokken is
  3. Een project voorbereiden met meer dan één functie
  4. Voltooiing van missies door robots, problemen van competities