Niveau 3 - Ik ben een game-creator en robot AI-programmeur

De "Geavanceerd in blokprogrammering" niveau omvat praktische toepassing van het geleerde materiaal in de eerste 2 niveaus, het compileren van complexe algoritmen en het opwaarderen van de kennis over variabelen. Op dit niveau hebben kinderen de kans om hun kennis te testen door complexe spellen te maken. Hier leren kinderen om met meer dan één variabele te werken en hun type zelf te definiëren, afhankelijk van wat ze nodig hebben voor hun spellen. Op dit niveau coderen kinderen robots & rsquo; gedrag en gebruik voor het eerst variabelen. Last but not least leren kinderen op dit niveau hoe ze een kant-en-klare code kunnen lezen en deze kunnen debuggen - dat wil zeggen debuggen. Nogmaals, we zetten in op de verscheidenheid aan programmeeromgevingen en hardwaretools, aangezien het cruciaal is voor kinderen van 6 en 7 jaar om onmiddellijk de implementatie te zien van het programma dat ze hebben gecodeerd en de manier waarop het verandert door een of meer instructies te wijzigen. 

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

wonder scratch-logo hopscotch tynker

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - AARD EN VEREENVOUDIGING VAN ALGORITMEN

 In deze module zullen kinderen hun programmeervaardigheden ontwikkelen door een van de belangrijkste vaardigheden van de ontwikkelaar te verbeteren: het vereenvoudigen van geavanceerde algoritmen door het optimaliseren van instructies erin. 

onderwerpen

  1. Wat is een algoritme? (6-7)
  2. Een algoritme construeren (6-7)
  3. Inleiding tot vereenvoudiging van algoritmen
  4. Een project voorbereiden 9 (6-7)

100 PUNTEN

Module 2 - ALGORITMEN DIE HERHALINGEN EN VOORWAARDE BEVATTEN

Bij het maken van een complex programma moeten we rekening houden met een aantal mogelijke situaties die ons kunnen beletten het gewenste doel te bereiken. Hier richten we ons op kinderen die overwegen hoe ze conditionele constructies optimaal kunnen gebruiken en hoe ze verschillende soorten cycli kunnen omzetten. Daarna programmeren ze in de praktijk de & ldquo; buiten & rdquo; effecten die kunnen worden opgelost door het implementeren van verschillende instructiereeksen "binnen" het algoritme. & nbsp;   

onderwerpen

  1. Prioriteit van acties in complexe algoritmen. Gebruik van voorwaarden en cycli in een algoritme
  2. Complexe algoritmen ontwikkelen
  3. Fouten oplossen bij het construeren van complexe algoritmen.
  4. Een project voorbereiden 10 (6-7)

100 PUNTEN

Module 3 - TOEPASSING VAN VARIABELEN

 Nu kinderen kennis hebben gemaakt met variabelen, zullen ze hun kennis verdiepen over het toewijzen van verschillende waarden aan variabelen. Ze zullen meer dan één variabele voor programma's bevatten, afhankelijk van hoe noodzakelijk voor het specifieke spel dat ze zijn.  

onderwerpen

  1. Variabele waarden. Waarde toekennen
  2. Variabelen als onderdeel van een eenvoudig algoritme
  3. Werk met meer dan één variabele
  4. Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 4 - PROGRAMMEREN VAN ROBOTS GEDRAGSPROJECTEN

 Laten we alles wat we hebben geleerd toepassen in één interessante module, inclusief verschillende projecten waarin we het gedrag van verschillende robots zullen coderen. Bovendien zullen we in deze module alle kennis die we hebben opgedaan combineren om leuke en interactieve spellen te creëren.  

onderwerpen

  1. Accomplishment of missions from international programming competition
  2. Voorbereiding van een project met voorwaardelijke constructies met meer dan één robot
  3. Voorbereiding van een project met cycli en voorwaarden
  4. Een project voorbereiden 12 (6-7)