De "Geavanceerd in blokprogrammering" niveau omvat praktische toepassing van het geleerde materiaal in de eerste 2 niveaus, het compileren van complexe algoritmen en het opwaarderen van de kennis over variabelen. Op dit niveau hebben kinderen de kans om hun kennis te testen door complexe spellen te maken. Hier leren kinderen om met meer dan één variabele te werken en hun type zelf te definiëren, afhankelijk van wat ze nodig hebben voor hun spellen. Op dit niveau coderen kinderen robots & rsquo; gedrag en gebruik voor het eerst variabelen. Last but not least leren kinderen op dit niveau hoe ze een kant-en-klare code kunnen lezen en deze kunnen debuggen - dat wil zeggen debuggen. Nogmaals, we zetten in op de verscheidenheid aan programmeeromgevingen en hardwaretools, aangezien het cruciaal is voor kinderen van 6 en 7 jaar om onmiddellijk de implementatie te zien van het programma dat ze hebben gecodeerd en de manier waarop het verandert door een of meer instructies te wijzigen.
De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.
500 punten
Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.
Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.
In deze module zullen kinderen hun programmeervaardigheden ontwikkelen door een van de belangrijkste vaardigheden van de ontwikkelaar te verbeteren: het vereenvoudigen van geavanceerde algoritmen door het optimaliseren van instructies erin.
Bij het maken van een complex programma moeten we rekening houden met een aantal mogelijke situaties die ons kunnen beletten het gewenste doel te bereiken. Hier richten we ons op kinderen die overwegen hoe ze conditionele constructies optimaal kunnen gebruiken en hoe ze verschillende soorten cycli kunnen omzetten. Daarna programmeren ze in de praktijk de & ldquo; buiten & rdquo; effecten die kunnen worden opgelost door het implementeren van verschillende instructiereeksen "binnen" het algoritme. & nbsp;
Nu kinderen kennis hebben gemaakt met variabelen, zullen ze hun kennis verdiepen over het toewijzen van verschillende waarden aan variabelen. Ze zullen meer dan één variabele voor programma's bevatten, afhankelijk van hoe noodzakelijk voor het specifieke spel dat ze zijn.
Laten we alles wat we hebben geleerd toepassen in één interessante module, inclusief verschillende projecten waarin we het gedrag van verschillende robots zullen coderen. Bovendien zullen we in deze module alle kennis die we hebben opgedaan combineren om leuke en interactieve spellen te creëren.