Niveau 3 - Basisprincipes van geavanceerde programmering

 Deze niveau laat studenten kennismaken met de algoritmetoewijzing in functies en procedures met blokprogrammering in verschillende omgevingen. Ze versterken hun vaardigheden om met variabelen te werken door interactieve games en programmeerrobots en Micro: bit-borden te maken. Ze maken kennis met het concept van geheugenregister en ontwikkelen interessante projecten in het projectgedeelte van het niveau. 

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

sphero scratch-logo tynker microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - WERK MET VARIABELEN

Nu kinderen kennis hebben gemaakt met variabelen en de manier waarop ze ons programma veranderen, zullen kinderen in deze module hun kennis over het werken met variabelen verdiepen en leren hoe ze waarden aan hen kunnen toewijzen. Ze zullen hun programma's aanvullen met meer dan één variabele die interessante projecten met robots ontwikkelt en leuke games maakt.   

onderwerpen

  1. Variabele waarden. Waarde toekennen
  2. Inleiding tot lijsten
  3. Werk met meer dan één variabele
  4. Een project voorbereiden 9 (8-9)

100 PUNTEN

Module 2 - PROGRAMMA-OPERATOREN

 Door de operators te leren kennen, krijgen kinderen de kans om te begrijpen hoe elk van hen de gegevens in het programma beïnvloedt. Ze zullen ook begrijpen wat operanden zijn en waarom ze een belangrijke rol spelen in de programmeercode.

onderwerpen

  1. Aard van de operators
  2. Wat zijn operanden? Soorten operatoren
  3. Literals - waarde toekennen aan een variabele
  4. Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 3 - PROCEDURES EN FUNCTIES - AARD EN TOEPASSING

In deze module zullen kinderen hun kennis aanvullen door te leren over procedures en functies. Ze zullen ontdekken waar ze voor worden gebruikt en hoe ze een programma kunnen optimaliseren dat functies creëert die een verschillend aantal instructies bevatten.

onderwerpen

  1. Definitie van procedures
  2. Functies. Toepassing van functies
  3. Prioriteit van instructies bij het bouwen van een functie.
  4. Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 4 - PRAKTISCHE MODULE - TOEPASSING VAN DE VERBETERDE KENNIS

In deze module zullen kinderen hun vaardigheden verbeteren door verschillende projecten voor te bereiden, waarbij de interactie tussen hardware en software-objecten wordt opgelost. Ze zullen robotkwalificatiemissies uitvoeren van de internationale programmeerwedstrijd.   

onderwerpen

  1. Een project voorbereiden met 3D-effecten
  2. Werk aan een complex project dat meer dan één functie bevat
  3. Een game ontwikkelen met één variabele voor alle personages en variabelen voor elk personage
  4. Voltooiing van robotmissies van een internationale programmeerwedstrijd