Niveau 2 - Ik codeer binnen verschillende IDE's en maak games

De Geavanceerd in blokprogrammering niveau omvat praktische toepassing van het materiaal dat in de eerste verschillende modules is geleerd, het compileren van complexe algoritmen en het upgraden van de kennis over variabelen. Op dit niveau hebben kinderen de kans om hun kennis volledig te testen door complexe spellen te maken. Hier leren kinderen om met meer dan één variabele te werken en hun type zelf te definiëren, afhankelijk van wat ze nodig hebben voor hun spellen. Op dit niveau coderen kinderen robots & rsquo; gedrag en gebruik voor het eerst variabelen. Last but not least leren kinderen op dit niveau hoe ze een kant-en-klare code kunnen lezen en deze kunnen debuggen - dat wil zeggen debuggen. Nogmaals, we zetten in op de verscheidenheid aan programmeeromgevingen en hardwaretools, aangezien het cruciaal is voor kinderen om onmiddellijk de implementatie van het programma dat ze hebben gecodeerd te zien en de manier waarop het verandert door een of meer instructies te wijzigen.

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - Algoritmen maken en vereenvoudigen

 Door de instructies in de complexe algoritmen van de modules tot nu toe te optimaliseren, leren studenten hoe ze hun programma's kunnen vereenvoudigen. In deze module bereiden ze projecten voor en oefenen ze hun vaardigheden op het gebied van algoritmen en programmabouw.  

onderwerpen

  1. Wat is een algoritme?
  2. Een algoritme construeren
  3. Een algoritme vereenvoudigen
  4. Een project voorbereiden 5 (8-9)

100 PUNTEN

Module 2 - ALGORITMEN DIE CYCLI, CONDITIE EN BASISGEBEURTENISSEN BEVATTEN

De focus in deze module zal zijn dat kinderen nadenken over hoe ze voorwaardelijke constructies optimaal kunnen gebruiken en hoe ze verschillende soorten cycli kunnen omzetten. Ze zullen de vaardigheden die ze hebben ontwikkeld gebruiken om complexere games en programma's te maken.   

onderwerpen

  1. Prioriteit van acties in complexe algoritmen. Gebruik van voorwaarden en cycli in een algoritme
  2. Moeilijke algoritmes
  3. Complex algorithm development debugging
  4. Een project voorbereiden 6 (8-9)

100 PUNTEN

Module 3 - WAAR ZIJN MIJN VARIABELEN? (VARIABELEN)

Deze module laat kinderen kennismaken met het concept van variabele. Ze leren hoe ze de beginwaarde op een variabele kunnen instellen en hoe ze deze in het werkproces kunnen wijzigen. Ze leren over de verschillende soorten variabelen en hoe ze deze kunnen gebruiken in de verschillende programmeeromgevingen.  

onderwerpen

  1. Wat is een variabele? Definitie en toepassing
  2. Variabele typen en waarden
  3. Variable types
  4. Een project voorbereiden 7 (8-9)

100 PUNTEN

Module 4 - PROJECTMODULE

 In deze projectmodule ontwikkelen kinderen projectmodules en maken ze spellen. Bovendien krijgen ze de kans om alles wat ze hebben geleerd te oefenen door verschillende interessante missies van internationale programmeerwedstrijden te voltooien.

onderwerpen

  1. Voorbereiding van een project dat interactie tussen software en hardware-object omvat
  2. Projectvoorbereiding - een interactief spel met toepassing voor evenementen
  3. Implementatie van een robotproject vanuit een programmeerwedstrijd
  4. Een project creëren door eigen idee en presentatie aan een publiek