Niveau 2 - Basisprincipes van geavanceerde programmering

 Deze module laat studenten kennismaken met de algoritmetoewijzing in functies en procedures met blokprogrammering in verschillende omgevingen. Ze versterken hun vaardigheden om met variabelen te werken door interactieve games en programmeerrobots en Micro: bit-borden te maken. Ze maken kennis met het concept van & ldquo; geheugenregister & rdquo; en ontwikkel een interessant complex project in het laatste deel van het niveau. 

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - Operatoren introduceren in programmeren

In deze module leren studenten de aard van operators en hun structuur. Ze bestuderen de rol die ze spelen bij het programmeren en hoe ze deze op de juiste manier kunnen gebruiken om hun programma's te verbeteren. Studenten leren een algoritme samen te stellen met meer dan één operator.  

onderwerpen

  1. Operatoren introduceren in programmeren
  2. Operator structuur. Operand
  3. Soorten operatoren
  4. Werken met meerdere operators (‘or’ en ‘and’ en ’/’ en ’en‘ or ’). Een project voorbereiden

100 PUNTEN

Module 2 - Algoritmen maken en optimaliseren

 In deze module maken studenten meer kennis met het concept van algoritme. Ze creëren complexe projecten met voorwaarden en lussen. Wanneer we een complex programma maken, moeten we rekening houden met alle scenario's die ons ervan kunnen weerhouden het verwachte resultaat te bereiken. In deze module werken studenten aan hun probleemoplossende vaardigheden en aan het verwijderen van obstakels op weg naar de verwachte resultaten. 

onderwerpen

  1. Algoritme definiëren. Algoritme construeren.
  2. Actieprioriteit in complexe algoritmen. Toepassing van voorwaarden en lussen in algoritmen.
  3. Fouten oplossen bij het construeren van complexe algoritmen.
  4. Moeilijke algoritmes. Algoritmen toepassen. Een project voorbereiden.

100 PUNTEN

Module 3 - Het toepassen van procedures en functies in het programma

In deze module passen studenten alles wat ze hebben geleerd toe in hun gevarieerde en interessante programma's. Ze leren hoe ze waarde aan een functie kunnen verwerven en hoe ze een functie in een bepaald deel van de code kunnen activeren. Ze ontwikkelen complexe programma's met behulp van procedures die het gedrag van verschillende robots regelen.   

onderwerpen

  1. Procedures definiëren en toepassen
  2. Functies. Functies toepassen
  3. Instructies prioriteit bij het bouwen van een functie. Functiewaarde
  4. Werken met en toepassen van meerdere functies. Een algoritme maken met meerdere functies. Een project voorbereiden.

100 PUNTEN

Module 4 - EEN COMPLEXE OPLOSSING VOORBEREIDEN OP EEN TAAK

 In deze module zullen kinderen problemen individueel moeten oplossen. De module bevat programma's met betrekking tot het opnieuw creëren van wereldberoemde games en missies van internationale robotprogrammeerwedstrijden. Met hen kunnen kinderen hun potentieel laten zien en proberen al hun ideeën te implementeren in digitale programmeeromgevingen.

onderwerpen

  1. Een game ontwikkelen met één variabele voor alle personages en variabelen voor elk personage
  2. Een interactieproject voorbereiden waarbij meer dan één robot betrokken is
  3. Een robotproject voorbereiden over onderwerpen uit de internationale programmeerwedstrijd
  4. Implementatie van een project door eigen idee en presentatie aan een publiek