Game development and design with Kodu

Op dit niveau hebben kinderen de mogelijkheid om hun logisch, algoritmisch en ruimtelijk denken op een nieuwe en interactieve manier te ontwikkelen. Met behulp van de Kodu-programmeeromgeving die is ontwikkeld door Microsoft-specialisten, gaan we de belangrijkste programmeerconcepten bestuderen door het prisma van 3D-game-ontwerp en 3D-programmering. De verschillende projecten die we gaan maken, helpen de kinderen om hun logisch denken en de kennis die ze hebben opgedaan door het creëren van hun 3D-werelden in de praktijk toe te passen en ze te vullen met avonturen. Met behulp van de bekende codeblokken is het leren van 3D-spelontwerp gemakkelijk, leuk en opwindend! We hebben een verscheidenheid aan tools en ingebouwde elementen die het programma geschikt maken voor zowel gevorderden als beginners.

Certificaat

Certificates Mindhub

De student ontvangt een certificaat voor elk voltooid niveau.

Bonus punten

500 punten

Elke voltooide module levert je 100 punten op en het volledige niveau 500 punten.

Hulpmiddelen

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Enkele van de instrumenten en programmeeromgevingen die de studenten op dit niveau gebruiken.

Boards

Niveau = 4 Modules

Location

een module = 4 Klasse

Time

Klasse = 120 minuten

Inschrijven

100 PUNTEN

Module 1 - Basisconcepten in KODU-omgeving

In deze module zetten kinderen hun eerste stappen in 3D-gamingontwerp door te leren werken met het KODU-platform en door veel van de details ervan te doorlopen. Ze hebben deze kennis nodig voor de volgende modules waarin ze voortbouwen op wat ze hebben geleerd en hun fantasie de vrije loop laten met KODU. Tijdens hun werk zullen ze nieuwe programmeerconcepten kunnen leren via het prisma van het KODU 3D-gameontwerpplatform. We gaan onze kennis uitbreiden door de basis te leggen voor event-based programmeren, en we gaan uitzoeken hoe variabelen worden gebruikt in KODU. "

onderwerpen

  1. Wat is KODU? Bijzonderheden van het werken met het platform
  2. Hoe snel kunnen we gaan? Event-gestuurde programmering
  3. Doelen toevoegen en raketten lanceren
  4. Speler 1 versus speler 2. Spelers toevoegen en punten verzamelen. Hoe variabelen te gebruiken?

100 PUNTEN

Module 2 - Modern game-ontwerp

In deze module gaan we onze games verfijnen om een volbrachte en goed doordachte virtuele ruimte te creëren waar onze personages zullen optreden. We gaan leren wat echte game-ontwerpers doen en hoe ze dat doen. Om dit te doen, gaan we verschillende programmeerfuncties bekijken en hoe deze worden toegepast. We gaan leren hoe we personages kunnen laten praten in onze games door middel van evenementen.

onderwerpen

  1. Sprookjeswereld. Hoe doen de game-ontwerpers dat?
  2. Kun jij door het labyrint lopen? Functies bij programmeren
  3. Onze karakters kunnen praten?
  4. Camera's in actie: hoe maak je solo- en multiplayer-games?

100 PUNTEN

Module 3 - 3D game ontwikkeling

In deze module gaan we begrijpen hoe ontwerpers hun games plannen en wat het meest essentiële aspect van planning is. We gaan leren denken als ontwerpers door complexe 3D-ruimtes te creëren en te programmeren. We gaan leren hoe we operators in KODU kunnen gebruiken. We gaan leren hoe we Path-follow-spellen kunnen maken en samen met de kinderen complexe algoritmen kunnen construeren. We gaan leren hoe we verschillende soorten programmeerlussen kunnen gebruiken.

onderwerpen

  1. Moeilijke doelen: de moeilijkheidsgraad van het spel verhogen en het pad volgen. Algoritmen bij het programmeren
  2. Speciale effecten. Loops in programmeren
  3. Muziek en geluidseffecten
  4. Echte spellen. Programmering operators

100 PUNTEN

Module 4 - We kunnen KODU nu gebruiken om complexe 3D-werelden en -personages te creëren

In deze module richten we ons op het ontwikkelen van meer complexe projecten, en de kinderen hebben de mogelijkheid om hun eigen werelden te creëren en te programmeren. In deze fase van het programma kunnen de kinderen al algoritmen construeren en functies gebruiken. Wat gaan we meer leren over voorwaardelijke constructies. Wat gaat leren wat objectgebaseerd programmeren is.

onderwerpen

  1. Competitie tussen twee spelers. Voorwaardelijke verklaringen bij het programmeren